Doprava

Doprava – informace

Doprava – zátěžová mapa, průjezdnost po celé ČR, nehody, práce na silnici, náhledy kamer a mnohem víc naleznete na Dopravní info.cz (stránky Ředitelství silnic a dálnic)

Aktuální doprava v Praze – průjezdnost, nehody, kamery, práce na silnici… kamery.praha.eu


Kamery měřící rychlost

Kamery měřící rychlost = poměrové měření rychlosti

Doprava

Jak funguje poměrové měření rychlosti (auto.iDnes.cz)
Úseky, kde se měří pomocí kamer (praha.eu)
Jak se v ČR měří? Má antiradar šanci? (antiradary.net)

Zpracování osobních údajů v souvislosti s měřením rychlosti vozidel (www.uoou.cz)


Kamery neměřící rychlost

Doprava

Nemohou měřit rychlost, protože byly financovány z EU a nesmí sloužit k trestání řidičů.


Občasné měření

Místa, kde funguje občasné měří rychlost

PrahaObčasné měřeníseznam míst.

Užiteční stránky jsou na přehled míst naleznete na globalnet.cz

espressoenglish_2_250x250

Doprava – článekÚsek měření rychlosti aneb Kam až sahá blbost (pehe.cz)

V České republice se uprostřed světové krize řeší velký problém: mají být u silnic značky, které by upozornily řidiče na to, že městská policie, neboli strážníci, v daném úseku měří radarem rychlost? Ministr dopravy Petr Bendl, což mu slouží ke cti, by rád tyto značky zrušil, zatím se ale vášnivě diskutuje spíš o tom, zda by se jejich velikost, předepsaná jakousi vyhláškou, která nedávno stanovila, jak mají vypadat, mohla zmenšit tak, aby strážníci mohli značky lépe převážet ve svých autech sem a tam.

Celá záležitost je neuvěřitelným příkladem politické a byrokratické zabedněnosti. Když se autor tohoto textu nedávno pokoušel smysl výše zmíněného značení vysvětlit jednomu západnímu cizinci, nepochodil. Neobstálo ani vysvětlení, že čeští politici chtěli tímto opatřením prý zabránit tomu, aby města a obce nezneužívaly měření rychlosti coby snadného zdroje finančních prostředků pro město či obec…

Doprava – článekPolicie občas měří rychlost tam, kde to není nutné (auto.idnes.cz)

Policejní hlídky měří někdy opravdu na místech, kde to není úplně nutné. Připouští to šéf republikové dopravní policie Zdeněk Bambas. „Není to ale kvůli vybírání pokut, ale kvůli bezpečnosti. Vhodných míst pro měření rychlosti je prostě málo,“ říká.

postabezhranic_4_250x250

Jak se určují místa, kde policie měří rychlost?
Vybírají se ta nejrizikovější místa, kde řidiči často překračují rychlost. Je to ale složitější, protože ne všude se dá měřit a zároveň bezpečně zastavovat auta. S tím se bohužel nedá nic dělat, nemůžeme si dovolit způsobit při kontrole nehodu.

Řidiči kritizují dopravní policisty za to, že třeba měří rychlost hned za tabulí označující začátek obce, přestože je to k nejbližšímu domu několik set metrů. Co vy na to?
To se samozřejmě stát může, vyloučit to nedokážu. Ale je to hlavně kvůli důvodům, o kterých jsem mluvil předtím. Někdy to opravdu vypadá, že si práci zjednodušujeme, ale trvám na tom, že to tak není…


Průjezd na červenou

Místa, kde jsou na semaforech kamery, zaznamenávající průjezd na červenou.

Doprava

Doprava – Praha – přehled míst měřících průjezd na červenou k nahlédnutí zde.


Jeli jste na červenou? Neplaťte, nabádají antipokutové firmy

Na co mají právo policisté a strážníci: Proč se sami udáváme?

Česko je zřejmě rájem neplatičů dopravních pokut. Zatímco stát v sobotu horko těžko zatrhl nejčastější výmluvu na osobu blízkou, v zemi se rodí celý antipokutový byznys. Řada firem za úplatu řidičům slibuje, že je zbaví skoro jakékoli sankce.

Jízda na červenou, překročení rychlosti nebo vjetí do zákazu vjezdu. Přestupky, u kterých zpravidla nezbývá nic než uznat chybu a přijmout trest. Děje se tak alespoň ve všech civilizovaných zemích Evropy. Ne však v Česku, kde působí několik firem, které na internetu lidem slibují, že je vysekají i z takovéto šlamastyky.

Základní rada, kterou antipokutové firmy svým klientům dávají, je prostá. Na dotaz policisty, zda si je řidič vědom, co způsobil, je prý nutné vždycky říci ne. Celá věc se totiž v tu chvíli nedá řešit blokovou pokutou na ulici, ale přesouvá se na dopravní úřad do takzvaného správního řízení. Tam mají dotyční daleko větší šanci, že postihu uniknou.

„Ti řidiči se často vymlouvají na drobné pochybení policisty, které je navíc ve většině případů smyšlené a vůbec neřeší podstatu přestupku,“ řekl TV Barrandov Jan Hanuš, zástupce ředitele dálničního oddělení v Nové Vsi na hlavním tahu D8. Výjimkou podle něj nejsou ani námitky, jako že policista neměl na hlavě čepici nebo že se na začátku kontroly nepředstavil. Daleko častější kličkou je ale naprosto záměrné oddalování rozhodnutí až na jeden rok, kdy se přestupky promlčují. „Často se vymlouvají na nemoc, mění zástupce nebo požadují dodatečné důkazy, například výpovědi zúčastněných policistů,“ řekl TV Barrandov šéf dopravní policie Leoš Tržil.

poptavej_4_970x310

Jak ale policie připomíná, u správního orgánu se hraje vabank. Buď dotyčný dosáhne svého, nebo zaplatí daleko více peněz než na ulici. „Jsou i případy, kdy takovýto řidič u přestupku, který mohl být projednán v blokovém řízení, pak následně ve správním řízení přišel o řidičské oprávnění,“ připomíná Tržil